Waarom kan zoekmachine optimalisatie vandaag de dag een grote bijdrage leveren aan de groei van uw bedrijf?

Als bedrijf en ondernemer wordt u misschien vaak geconfronteerd met SEO, oftewel, Search Engine Optimization maar waarom is die SEO nou zo belangrijk voor uw bedrijf en hoe kan een goede positie op Google bijdragen aan de groei van uw onderneming? Met een paar simpele feiten over SEO, kunnen we dat u laten zien.

Klanten vinden u online

SEO is een van de manieren waarmee uw bedrijf gevonden kan worden. Zeker als u een bepaalde service biedt die veel gezocht wordt in zoekmachines, is het belangrijk dat u zichtbaar bent op het internet. Dat geldt voor diensten als een loodgieter een aannemer, accountant maar ook veel online diensten proberen we te zoeken op Google. De laatste jaren zijn deze online bedrijven natuurlijk geëxplodeerd en zij hebben veel baat bij een goed resultaat in een zoekmachine.

 

Een goed voorbeeld van zo’n online bedrijf is een online casino. In België kunnen we al enkele jaren legaal deze online spellen spelen en de concurrentie op de markt zorgt voor ervoor dat de casino’s moeten opvallen wanneer iemand zoekt naar bijvoorbeeld de woorden ‘online casino België’. Door te kiezen voor de juiste SEO-strategie vinden gokkers het casino, waardoor dit bedrijf weer meer geld kan steken in de groei en ontwikkeling en daarmee dus een grotere onderneming kan worden.

Doe een gedegen keywoordenonderzoek

Bij SEO denken we meteen aan de keywords en aan manieren om beter te ranken op Google. Om te weten welke keywoorden je kunt gebruiken moet je een gedegen keywoordenonderzoek doen. Daarbij moet je ook rekening houden met de vragen die je doelgroep heeft. Zoekwoorden bestaan meestal uit combinaties en zijn niet zozeer alleen woorden maar kleine woordgroepen. Er zijn ook zogenoemde long tail keywords die zich nog beter richten op een bepaalde niche mensen die ergens naar op zoek zijn via een zoekmachine.

SEO is ook een verhaal

Hoewel deze zoekwoorden in je tekst en met name je kopjes erg belangrijk zijn, biedt SEO ook een kans je een verhaal te vertellen met die zoekwoorden. Je zult aan de hand van blogs klanten naar jouw website halen die daar getriggerd kunnen worden door geoptimaliseerde content. Houd er dus rekening mee dat een goed blog zowel bestaat uit interessante content, afbeeldingen en reden om verder te klikken op uw bedrijfswebsite als de juiste steekwoorden waarmee de klant uw blog vindt.

SEO biedt bereik dat advertenties niet hebben

We denken vaak dat een bedrijf kan groeien met een goede marketingstrategie waarbij we enorm veel geld uitgeven aan bijvoorbeeld advertenties. Natuurlijk is dat belangrijk voor uw bedrijf om te groeien, maar als we kijken naar het organische bereik van SEO, en dan bedoelen we het niet-betaalde bereik van Google, dan is dat nog altijd gigantisch. In gemiddeld 65 procent van de gevallen klikken mensen nog steeds op niet betaalde resultaten op Google.

 

Het is dus belangrijk om daar rekening mee te houden in uw marketingstrategie wanneer u uitstippelt hoe u meer naamsbekendheid kunt verkrijgen. SEO vormt als het ware een onderdeel van uw strategie waarbij u niet betaalt voor advertentieruimte. U kunt daarbij natuurlijk wel een expert of een externe expert inhuren om uw bedrijf te laten groeien.

Geplaatst in: SEO