Hoe goed geschreven content je bedrijf verder kan helpen

EO optimalisatie: vroeger was het een kwestie van je tekst volproppen met de termen waarvan je wilde dat je blog of pagina erop gevonden werd. Nu is dat niet meer genoeg. Sterker, met deze ouderwetse manier van overoptimalisatie kun je jezelf lelijk in de vingers snijden. Maar wat moet je dan?

Goed geschreven content heeft de toekomst

Toffe, goed leesbare teksten worden steeds belangrijker ten opzichte van teksten die puur SEO-technisch goed in elkaar zitten. Dat wil niet zeggen dat je SEO opeens moet vergeten. Allerminst. Maar het is de kunst om die optimalisatie te verpakken in een lekker leesbaar jasje. Vrijwel alle marktleiders zijn het er over eens: goed geschreven, superieure content heeft de toekomst. Juist ook als toevoeging op je zoekmachine optimalisatie.

Google zal echt goed geschreven teksten steeds beter waarderen.

Goed geschreven content valt meer op in het maaiveld en het momenteel overvolle online landschap. Daarmee blifjt het eerder hangen bij je potentieële klanten. 

Zoek naar een goede mix: optimaliseer bijvoorbeeld je website pagina’s rondom de woorden waarop je gevonden wilt worden, maar focus je in (gast-)blogs op de beleving van de lezer.

Denk bijvoorbeeld aan een artikel als deze, die in het geheel niet is geoptimaliseerd rondom een vast zoekwoord, maar wel flink wat shares op sociale media opleverde.

Geef een reactie