Je bent hier: Home › Conversie optimalisatie
Wat is Conversie Optimalisatie
Conversie optimalisatie is een vak apert. Het betekend optimaliseren van het rendement van uw website. Meer bezoekers dus omzetten naar betalende klanten!
Als we praten over conversie bedoelen we daarmee ” een bezoeker op uw website die actie onderneemt”. Maar wat betekent dat voor u? De bedoeling is om meer bezoekers om te zetten naar betalende klanten! Het optimaliseren dus van de conversie.
Welke inspanningen je ook doet, Linkbuilding, Website optimalisatie, Social Media optimalisatie … Wat een bezoeker doet op je website moet je kunnen meten, elke actie moet je kunnen zien. Google analytics is bijgevolg een zeer belangrijke tool om in de website te implementeren. Wij werken ook via webmastertools van Google, dit heeft ons feedback over wat de bezoekers doen op je website, deze tool helpt ons ook om de prestaties van uw website te verbeteren en de conversie te optimaliseren.
Conversie optimalisatie is een gestructureerde en systematische aanpak ter verbetering van de prestaties van uw website. Om het goed te doen heb kennis van de klant nodig. In samenspraak met onze klanten gaan we een plan opstellen hoe we de website en alle digitale kanalen kunnen optimaliseren.
Conversie optimaliseren is een vak apart
Conversie optimalisatie is een vak apart. Je kunt niet zomaar even wat aanpassen om te testen, je moet wel weten wat je aan zou moeten passen om te testen. Dit kan met behulp van bijvoorbeeld Google Analytics, maar die moet je wel kunnen interpreteren. Ons online marketing bureau kan u ondersteunen bij de conversie optimalisatie van uw website.
Hier volgt een overzicht van de conversies die je kan geen meten om een huidige stand van zaken te krijgen door middel van Google Analytics. Om een succespercentage te krijgen, moet je het aantal conversies delen door het aantal bezoekers naar uw site. Bijvoorbeeld, een site met 5000 bezoekers en 50 conversies heeft een succespercentage van 1%. Maar hoe lang blijven mensen op uw site? Welke pagina’s hebben ze bezocht? Onderstaande termen kunnen helpen om een aantal toetsbare hypothesen te vormen. Kijkend naar uw Bounce en Exit evenals uw Metrics, is de eerste stap in het begrijpen van uw succespercentage.
Bouncepercentage
Uw Bounce is het percentage van de mensen die vertrekken na het bekijken van een bepaalde pagina. Een hoge bounce rate is geen goede zaak, om welke reden dan ook want als de mensen niet vinden wat ze zoeken zullen ze de website vrijwel onmiddellijk te verlaten.
Exit Rate
Je hebt ook het specifieke Exit tarief voor elke pagina; dat is het percentage van de mensen die vertrekken na het bekijken van een bepaalde pagina. Een zeer hoog exit-tarief op een bepaalde pagina kan een rode vlag zijn.
Gemiddelde tijd op site
Metric is eigenlijk de gemiddelde tijd die een gebruiker rond hangt op je website. Een metric is een specifieke data-set, een indicator. Meestal is het een combinatie van een aantal data-points die een duidelijke relatie hebben. Het geeft een beeld van de huidige stand van zaken bij een bepaald element. Voor een webshop met vrouwenkledij kan dit bijvoorbeeld het aantal vrouwelijke bezoekers ten opzichte van het aantal mannelijke zijn. Een onderliggende metric kan dan de conversie zijn van die mannelijke bezoekers en of ze eerder giftcards kopen dan de producten zelf.
Gemiddelde paginaweergaves
Het gemiddelde aantal pagina’s dat elk bezoek duurde. Een snelle conclusie zou zijn: hoger = beter. Dat klinkt aannemelijk, maar het is ook mogelijk dat een bezoeker vaak moet klikken omdat hij informatie niet gemakkelijk kan vinden. Er is ook geen gouden regel hoe hoog het aantal pagina’s/bezoek zou moeten zijn. Dit is afhankelijk van je doel en de opbouw van je website.
Unieke bezoekers
Het aantal mensen wat de site heeft bezocht. Als je een website bezoekt en vanuit dezelfde computer een week later terugkomt, zien we in deze rapportage 2 bezoeken en 1 bezoeker. Dat is de gemakkelijkste manier om het verschil uit te leggen. Het aantal unieke bezoekers kan dus nooit hoger zijn dan het aantal bezoeken.
Contacteer ons
Wil je een maximaal aan rendement halen uit je online marketingactiviteiten? Dan vertellen we je graag meer over de mogelijkheden van conversie-optimalisatie. Neem vrijblijvend contact bel: 0495/21 45 83, mail: info@seobureau.be of maak meteen een afspraak om over uw wensen te praten.
Tags
Zoekmachine optimalisatie – Linkbuilding – Seo technieken – Social Media optimalisatie – Content optimalisatie – Website optimalisatie – Linkbuilding uitbesteden – Linkbuilding prijzen – Wat kost linkbuilding – Linkbuilding Oost-Vlaanderen – Linkbuilding West-Vlaanderen – linkbuilding Antwerpen – Linkbuilding Limburg – Linbuilding Vlaams Brabant – Linkbuilding Brussel – Linkbuilding Belgie
Relevante pagina’s
Analytics startersgids
In deze Google Analytics startersgids staat alles om de eerste stapjes te zetten in de statistieken van je website. Dat doen we met veel geduld en nog meer screenshots.
What is Conversion Rate Optimization – The Beginner’s Guide
What we mean when we talk about conversion is when a visitor to your website takes an action that you want them to take. But what does that look like to you? It could be signing up for an email newsletter, creating an account with a login and password, making a purchase, downloading your app, or something else entirely. Whatever it is you want your visitors to do, this action is what you are going to measure and what you are looking to optimize.
Conversion rate optimization
In internet marketing, conversion optimization, or conversion rate optimization (CRO) is a system for increasing the percentage of visitors to a website that convert into customers, or more generally, take any desired action on a webpage. Online conversion rate optimization (or website optimization) was born out of the need of e-commerce marketers to improve their website’s performance in the aftermath of the dot-com bubble.
The Definitive Guide To Conversion Optimization
Why Did We Write This Guide?
Conversion rate optimization (CRO) provides a significant opportunity for businesses of any size. It takes a scientific approach to optimizing websites and enables businesses (and organizations) to convert more visitors into subscribers or customers. We wrote this guide to help anyone interested in conversion rate optimization learn how to get started and how to get the best possible results with their testing program.