content optimalisatie

U bevindt zich hier: Start  Content optimalisatie

Zoekmachine-optimalisatie begint met optimalisatie van je content

Content optimalisatie betekend het schrijven van relevante content (teksten) met de bedoeling om een webpagina zo optimaal mogelijk te maken. Dit is een onderdeel van zoekmachine marketing/optimalisatie en SEO. Er zijn verschillende benaderingen voor content-optimalisatie.

Content optimalisatie voor zoekmachines

Zoekmachine Optimalisatie SEO is één onderdeel van online marketing en bedoeld om een website zo hoog mogelijk te laten scoren binnen de zoekresultaten van Google gebaseerd op een bepaalde zoekterm.  Een onderdeel hiervan is uiteraard content optimalisatie, het schrijven van goede en originele content en het herwerken van de structuur van een website of pagina is een belangrijk onderdeel van content optimalisatie. Goeie leesbare content structureren is nodig voor een website om zo hoog mogelijk te worden getoond in de organische zoekresultaten van Google. Belangrijk is het bepalen van de juiste zoekwoorden.

Zoekmachine optimalisatie is niet iets wat je even snel doet, maar betreft een geïntegreerde strategie die aandacht nodig heeft.

Content optimalisatie zorgt voor meer bezoekers naar uw website

Ga aan de slag met zoekmachineoptimalisatie-seo.be. Zorg ervoor dat u zoekwoorden 1 tot 4 keer voorkomen in de content. denk goed na over welke zoekwoorden u kiest, stel u de plaats van een potentiële klant en denk na welke zoekwoorden hij zou ingeven om uw producten of diensten te vinden. Zorg dat deze woorden terugkomen in:

  • De titel van de pagina
  • De url in de adresbalk van uw browser
  • Het zoekwoord moet in de H1 en H2 zitten
  • In de alinea
  • Een uiteraard in de content

Denk vooral aan de Meta Tags

Plaats de zoekwoorden ook in de description en keywords tags.  Iedere webdesigner kan u vertellen waar u meta tags en headings kunt toevoegen aan uw pagina’s. Is dit niet mogelijk met uw CMS is uw website absoluut niet zoekmachine vriendelijk. Zoekwoorden zijn zeer belangrijk voor een webpagina?

Waarom is Google optimalisatie zo belangrijk

Google hecht zeer veel belang aan relevante content en zeer bepalend is het zoekwoord waar je wil op gevonden worden. Wanneer we Google vermenselijken zou je kunnen zeggen dat Google “denkt”: ”dit zoekwoord kom ik tegen wanneer ik de pagina van boven naar beneden indexeer, deze pagina gaat vast en zeker over dat zoekwoord”. Wanneer een bepaalde zoekwoord dus dikwijls in de tekst van je website of webpagina staat, begrijpt Google dat de website relevant is voor mensen die op dit zoekwoord zoeken. Door uw website te laten optimaliseren voor Google kunnen potentiële klanten de weg naar uw bedrijf veel gemakkelijker terug vinden.

Denk bij linken of link building na over uw zoekwoord.

Voorbeeld: stel dat u een pagina gaat optimaliseren het woord “dj trouwfeest”. Probeer dan op een trouwfeest site een backlink te krijgen met als “link titel” http://trouw-feest-dj.be. Ga niet linken op bv een startpagina van restaurants of bouwondernemingen, link building moet relevant zijn aan uw diensten.

Wil je een gratis link van jou website op onze website? Klik hier voor meer info

Contact en Info

Zoekmachine Marketing gezocht? Bent u geïnteresseerd in Google optimalisatie of optimaliseren van de content of de teksten van uw website? Wil je prijs weten voor website optimalisatie of linkbuilding? Of een offerte op maat voor uw website?

Neem dan contact met ons op via tel; op 0495/21 45 83, mail: info@seobureau.be of Vul ons contactformulier in.

Tags:

Zoekmachine optimalisatieLinkbuildingSeo techniekenSocial Media optimalisatieContent optimalisatieWebsite optimalisatieLinkbuilding uitbestedenLinkbuilding prijzenWat kost linkbuildingLinkbuilding Oost-VlaanderenLinkbuilding West-Vlaanderenlinkbuilding AntwerpenLinkbuilding LimburgLinbuilding Vlaams BrabantLinkbuilding BrusselLinkbuilding BelgieSEO pakketSEO optimalisatieSEO AntwerpenSEO BrusselSEO GoogleSEO uitbesteden

Relevante pagina’s

Top Tips For Optimizing Your Content

  As 58 percent of B2B marketers plan to increase their content marketing spend over the next 12 months, the amount of content created and published will continue to grow. With that, content optimization is becoming increasingly important, as even great content can’t produce results if your audience doesn’t find it…

A Guide to Content Optimization

As content marketing gains recognition as a viable online marketing strategy, businesses are producing content of all types at an accelerated rate. But what good is compelling content if it can’t be found? The truth is, if it can’t be found by your audience, it won’t be very successful, which is why content optimization is such a crucial step in the content marketing process …

What is Content Optimization?

What is content/copy?

Content and copy refer to written material. This is the text that you see and read on a website.

What is involved with Content Optimization?

The process of making your website’s home page or a particular page on your website more attractive to search engines and users is called optimization. There are several parts of your website that we will review and improve as part of this process. These include the content or copy, broken links, title tags and meta tags. Once these improvements are implemented, search engines will find it easier to index your website and display it in relevant search results

Zoekmachine Marketing – Laat rebranding niet ten koste gaan van SEO

SEO is een langdurig proces en het zou vervelend zijn als de zuurverdiende resultaten met één slechte beslissing weggevaagd worden. Wil je een nieuwe website laten maken blijf dan bij het originele domein, behoud je de autoriteit die over de tijd is opgebouwd. Is de bedrijfsnaam verweven met het domein, dan is deze na een naamsverandering logischerwijs niet meer te hanteren. De site zal moeten verhuizen. Een site-migratie is SEO-technisch gecompliceerd en je gaat hoe dan ook risico’s lopen. Wil je dat wel? Kortom, ben je sterk afhankelijk van website en boer je goed dankzij je SEO optimalisatie Google, dan dien je je in eerste instantie af te vragen of een naamsverandering wel wenselijk is.

In het geval van een nieuw domein is er nog geen man overboord, alleen moet je als webmaster nu wel aan de slag. Met re-directs en het hergebruiken van de originele content kun je prima zonder schade van domein wisselen…

Zoekmachine optimalisatie levert dubbel zoveel klanten op

Meer dan 25% van de bedrijven besteedt nog geen aandacht aan SEO optimalisatie (zoekmachine optimalisatie), terwijl 75% wel het belang ziet van een goede positie bij Google. Zoekmachine optimalisatie (SEO) is een techniek die ondernemers in staat stelt de vindbaarheid van hun website te verbeteren. In de afgelopen jaren is het belang daarvan alleen maar toegenomen. Meer en meer Belgische bedrijven beseffen dat een hoge positie in de zoekmachines bijdraagt aan het succes van hun bedrijf.

Een op de vier ondernemers heeft geen kennis of geld voor SEO
De redenen waarom er geen aandacht wordt besteed aan SEO optimalisatie zijn uiteenlopend. 29% van de ondernemingen in Vlaanderen geeft aan geen kennis te hebben van SEO optimalisatie en meer dan 26% geeft aan dat de inzet hiervan te veel geld kost. Daarnaast geeft het overige percentage aan dat hun bedrijf het niet nodig heeft.

‘20% klanten via Google’
De meeste bedrijven bekijken nooit hun Analytics resultaten en geven toe dat ze totaal geen idee  hebben of hun klanten via Google in aanraking zijn gekomen met hun bedrijf. Daartegenover staat een percentage van bijna 50 % van bedrijven, die aangeven tot 10% van hun klanten via Google binnen te halen. Ruim 17% van de bedrijven haalt zelfs tot 20% van de klanten binnen via Google.

Verdriedubbeling klanten door focus op SEO
Wanneer men aandacht besteed aan zoekmachine optimalisatie (zowel intern als door een externe partij), zal het aantal klanten zienderogen stijgen.  Ook uw klanten zoeken eerst via Google voordat ze uw producten kopen of uw diensten raadplegen. Zorg dat ook u website via Google gevonden wordt door SEO optimalisatie toe te passen!

SEO verdient extra aandacht bij sportwebwinkels

De Nederlandse equipe is beladen met medailles teruggekeerd van de Olympische Spelen in Rio de Janiero. Met de start van de sportseizoenen in menig discipline kan dit een uitstekende stimulans zijn voor de verkoop van sportartikelen. Maar bekende sportwebwinkels blijken niet alle kansen te benutten om een toppositie te bereiken in de ranglijst van Google. Deze winkels krijgen slechts een magere 5,7 voor zoekmachine-optimalisatie.

Lijst van SEO-elementen

Dit leert onderzoek van e-commerce-dienstverlener ISM eCompany. De onderzochte sportwebwinkels zijn een greep uit de algemeen bekende sportwebwinkels in Nederland en hebben een ruim assortiment bestaande uit verschillende collecties van diverse merken. Het algoritme die de volgorde van de zoekresultaten in Google bepaalt is niet openbaar bekend. Daarom is op basis van meer dan tien jaar ervaring in zoekmachine optimalisatie voor webwinkels een lijst van veertig SEO-elementen opgesteld.

Bewaren