Waarom autodealers digitale marketing moeten omarmen

Waarom autodealers digitale marketing moeten omarmen. U hebt het misschien al vaker gehoord, maar als u geen gebruik maakt van digitale marketing in uw plannen, bent u aan het verliezen. Simpel gezegd, traditionele marketing werkt niet meer zoals het vroeger voor autodealers werkte. Volgens onderzoek door DealerSocket, traditionele reclame, zoals radiospots, tv-advertenties en billboards brengen in een gemiddelde totale winst van $ 1.702 per auto verkopen voertuig, terwijl digitale marketing brengt in $ 2.514 per verkoop. Consumenten onderzoek en winkelen via digitale kanalen en dealers moeten gaan digitaal te richten en nieuwe auto-klanten te werven.

Digitale marketing omvat kanalen zoals websites, e-mail, sociale media en mobiel. Digitale marketing levert niet alleen meer omzet per verkochte auto op, het kost ook veel minder. DealerSocket ontdekte dat het $150 aan digitale marketing kost om één auto te verkopen, vergeleken met $1.581 aan traditionele media. Dit vertaalt zich naar 10 keer meer betalen dan nodig is als u traditionele strategieën gebruikt.

Dealership Digitale Marketing

Dit wil niet zeggen dat traditionele media moet worden achtergelaten. Het heeft zeker zijn plaats, maar dealerships moeten af te stappen van alleen het gebruik van traditionele reclame-kanalen en beginnen met de uitvoering van meer digitale targeting opties. Als consumenten steeds meer digitaal savvy, ze verwachten te worden verzorgd via digitale kanalen. Door niet richten op deze consumenten op de manieren waarop ze verwachten te worden bereikt, zijn dealers verliezen op een hele doelgroep van online auto consumenten.

Volgens een studie van SiriusDecisions wordt 67% van het aankooptraject nu digitaal afgelegd. Consumenten gebruiken digitale kanalen om onderzoek te doen en te beslissen welke autodealer ze uiteindelijk zullen bezoeken. Tijdens deze belangrijke fase van het onderzoek moet u ervoor zorgen dat uw dealership een van de opties is die in overweging worden genomen.

Hier zijn 7 digitale strategieën waarmee u rekening moet houden vanaf het allereerste begin van het zoektraject tot en met de uiteindelijke aankoop.

Onderzoek door G/O Digital heeft uitgewezen dat 30% van de consumenten onmiddellijk naar zoekmachines gaat wanneer ze met het autoaankoopproces beginnen. De online aanwezigheid van een dealer is een enorme factor in het bepalen van succes op dit eerste punt in het aankooptraject. Sterke Search Engine Optimization (SEO)-strategieën zullen ervoor zorgen dat autokopers uw autodealer in de zoekresultaten kunnen vinden. Een uitgebreide SEO-strategie moet uw website, zoekwoordoptimalisatie, pay-per-click campagnes, linkbuilding, online reputatiemanagement en kwalitatieve content omvatten.

Online Beoordelingen

Volgens een onderzoek van Digital Air Strike wendt een enorm percentage van de autokopers zich tot online beoordelingssites alvorens een aankoop te doen. Sterker nog, 70% van de autokopers zegt dat online recensies over dealers van invloed zijn op waar ze voor kiezen. Bovendien beschouwt 24% beoordelingssites als de “meest behulpzame” factor bij het nemen van aankoopbeslissingen. Zorg ervoor dat u uw online beoordelingen in de gaten houdt, snel en constructief reageert op negatieve beoordelingen en uw klanten voortdurend aanmoedigt om beoordelingen achter te laten over hun aankoopervaring.

Het is het tijdperk van “Mobilegeddon” en uw website, content en marketingboodschappen moeten allemaal geoptimaliseerd zijn voor mobiel. Wanneer een consument een pagina bezoekt die niet mobielvriendelijk is, zal hij snel vertrekken op zoek naar een concurrent die wel een geoptimaliseerde mobiele ervaring kan leveren. Uit onderzoek van cars.com blijkt dat 63% van de autokopers de koopwaar online via mobiel bekijkt terwijl ze fysiek aan het winkelen zijn op een autopark. “Van de mobiele content die door deze shoppers wordt gezocht, heeft 51% betrekking op prijzen, betalingen en aanbiedingen, en 29% is inventarisinformatie. Deze cijfers geven aan dat grote aantallen klanten mobiel gebruiken, niet alleen voor vooronderzoek, maar ook bij het nemen van definitieve beslissingen over wat ze kopen en waar.” Gebaseerd op het toenemende gebruik van mobiel gedurende het hele aankoop traject, van eerste onderzoek tot uiteindelijke aankoop, is mobiel nog nooit zo belangrijk geweest voor autodealers.

Geplaatst in: blog